Čitaj mi

JAVNA RASPRAVA O NACRTU ODLUKE O RADNOM VREMENU UGOSTITELJSKIH, TRGOVINSKIH I ZANATSKIH OBJEKATA

Član Gradskog veća za privredu mr Goran Sečujski održao je konferenciju za novinare povodom javne rasprave o Nacrtu odluke o radnom vremenu ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata na teritoriji Grada Novog Sada.

- Gradsko veće je na sednici od 6. jula ove godine donelo zaključak kojim se Nacrt Odluke o radnom vremenu ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata upućuje na javnu raspravu. Javna rasprava, koja je počela 8. jula i traje do 6.avgusta ove godine, organizuje se radi prikupljanja mišljenja i sugestija građana i njihovih udruženja, zainteresovanih pravnih lica i preduzetnika. Odluka je objavljena u ponedeljak na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Novog Sada ( http://novisad.rs/o-d-l-u-k-o-radnom-vremenu-ugostite-skikh-trgovinskikh... ) – rekao je mr Goran Sečujski.

U Odluci je definisano šta se smatra ugostiteljskim objektom, vrste ugostiteljskih objekata, kao i propisana maksimalna dužina trajanja radnog vremena prema vrsti ugostiteljskih objekata. Maksimalna dužina trajanja radnog vremena ugostiteljskih objekata u zoni stanovanja je utvrđeno u kraćem trajanju nego što je to u važećoj odluci. Grad u pogledu uređivanja radnog vremena ugostiteljskih objekata može samo da određuje maksimalnu dužinu trajanja radnog vremena i na osnovu toga da preko nadležnih gradskih inspekcijskih službi kontroliše da li se ugostiteljski objekti pridržavaju tog određenog okvirnog radnog vremena.

Odlukom je takođe predviđeno da se trgovina po pravilu obavlja u prodajnom objektu, u različitim trgovinskim formatima, i van trgovinskog objekta, vrste trgovinskih formata, radno vreme trgovinskih formata, kao i vreme prodaje alkoholnih pića i piva u skladu sa odredbom člana 43. Zakona o trgovini.
Određeni su i zanatski objekti za proizvodnju i zanatski objekti za obavljanje uslužnih delatnosti kao i njihovo radno vreme.

Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Gradska uprava za privredu, a poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke obavlja Gradska uprava za inspekcijske poslove, putem komunalnog inspektora, u okviru svojih nadležnosti. Komunalno-policijske poslove obavlja komunalni policajac, koji, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, izriče mandatnu kaznu i podnosi zahtev za vođenje prekršajnog postupka za prekršaje propisane ovom odlukom. Komunalni inspektor u obavljanju poslova inspekcijskog nadzora u pogledu isticanja i pridržavanja radnog vremena trgovinskih objekata, utvrđenog ovom odlukom, ima ista ovlašćenja i dužnosti kao i tržišni ispektor, u skladu sa Zakonom o trgovini, tj. značajno veća ovlašćenja nego do sada.

Članom 32. i 33. Odluke određene su novčane kazne odnosno mandatna kazna za privredne subjekte ukoliko ne poštuju odredbe ove odluke, u skladu sa Zakonom o prekšajima. Posebno se vodilo računa da ne dođe do propisivanja kazni za prekršaje koji su već utvrđeni Zakonom o turizmu za ugostiteljsku delatnost.

Svoja mišljenja i sugestije u vezi nacrta Odluke o radnom vremenu ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata zainteresovani mogu poslati do 6.avgusta 2013. godine na email adrese:
1. Člana Gradskog veća za privredu – Gorana Sečujskog, goran.secujski@novisad.rs.
2. Načelnika gradske Uprave za privredu – Ivanke Čubrilo ivanka.cubrilo@uprava.novisad.rs.
3. Pomoćnika načelnika gradske Uprave za privredu – Ljubice Savić, ljubica.savic@uprava.novisad.rs.

 

Novi Sad, 11. jul 2013. godine